Det er mye spørsmål rundt dette med bleking av tenner. Er det virkelig skadelig? I så fall, er det verdt å lide for skjønnheten?

JA! Men hvorfor…

Det er klinisk bevist at tannbleking utført etter tannlegens henvisninger ikke er skadelig for verken pasientens helse, tenner eller tannkjøtt.

Å «lide for skjønnheten» er definitivt å ta i. Bleking av tenner kan gi mer følsomme tenner den første uken. Du kan reagere litt kraftigere på kald luft, drikke eller varm mat og drikke. Det er helt normalt og ufarlig. Følsomheten i tenne vil gi seg, og du vil kunne spise is og drikke kaffe som før!

OBS: Hvis du vet at du har sensitive tenner, si fra, så skal vi råde deg til hvordan du kan utføre behandlingen så smertefritt som mulig.

Andre spørsmål og svar i samme kategori:

Har du tannlegeskrekk?

Gruer du deg til tannlegebesøk? Trives du ikke i tannlegestolen? Frykter du tannbehandlingen?

Vi ønsker å berolige deg! På Lørenskog Tannklinikk har vi lang erfaring med pasienter, også de med tannlegeskrekk eller angst. Vi jobber bevisst for at helhetsopplevelsen skal bli så smertefri som mulig. Vi har mange fornøyde kunder som gir tilbakemeldinger på at behandlingen var smertefri. Nye teknikker innebærer mindre boring og bedøvelser, og er selvfølgelig svært effektive.
mer

Hvordan blir tennene hvitere?

Et blekemiddel inneholder hydrogenperoksid eller karbamidperoksid. Når disse stoffene brytes ned, blir det produsert oksygen som trenger inn i misfarget emalje og dentin. Strukturen til tannen blir ikke merkbart forandret, kun fargen.
mer

Hva missfarger tennene dine?

Dette er det flere grunner til. Den misfargede fargen kan variere fra blek gul til en kornete nyanse av grått. Det er ofte lettere å oppnå et godt resultat med gulaktige tenner enn om tennene har grå-toner. Du kan få misfarginger av røyking, drikking av te, kaffe, rødvin og cola, samt aldring og bruk av visse medikamenter og/eller antibiotika.